Woensdag 9 mei gingen we met 45 personen richting Henegouwen.
Het dagprogramma was een mix van verschillende activiteiten.
In de vroege morgen brachten wij een bezoek aan "De Lekkerbek" waar de enige echte mattentaart wordt gemaakt.

De Lekkerbek ontvangt kvlv sint pieters

>

Natuurlijk werd er ook geproefd van die lekkernij. In een plaatselijk cafe "De kerkuil" (duivenlokaal) kregen we een versgebakken mattentaart met koffie.Héél lekker maar we misten toch een tweede tasje koffie...

Tegen 10 u werden we verwacht in Lessines voor een bezoek aan het hospitaal "OLV met de roos",of iets chiquer in het frans hopital notre dame a la rose.Dit is ongetwijfeld een uitzonderlijke bezienswaardigheid in Wallonië. Het hospitaal illustreert acht eeuwen geneeskunde en kunstgeschiedenis bewaard in een schitterend gebouw .

Na al dat mooi's was het stilaan middag.We werden verwacht in" Le Tramasure " voor een 3 gangen menu:kervelsoep,kalkoenfilet met warme groentjes en gebakken aardappelen en tot slot een coupe bresielienne.Het moest allemaal wat snel gaan want om 15 u werden we in Strepy-Thieu verwacht, want de boot wacht niet werd ons gemeld.Alhoewel???

Ze deden hun  best in het restaurant maar we arriveerden toch een kwartiertje te laat. Daar ging onze koffie.

We gingen meteen naar de film waar de werking en de bouw van de lift werd voorgesteld.Met een boemeltreintje werden we dan naar de boot gebracht.Na ruim een half uur wachten konden we dan toch van het spektakel genieten.Toch indrukwekkend hoe zoveel gewicht en water versast worden !Na het spektakel reisden we naar onze avondstop in Geraardsbergen.Boven op de muur bevond zich taverne t'hemelrijck waar je een schitterend uitzicht hebt.De dag ging weer veel te snel voorbij maar we hadden dan ook héél wat gezien.