Feestvergadering-Pasta-avond

Op de eerste vrijdag van juni hebben wij traditioneel onze feestvergadering.Telkens een gezellige avond met een gevarieerd aanbod.

Dit jaar kozen we met het bestuur voor een pastabuffet en als gastspreker kon Franky Malbrancke ons héél wat bijleren over de hedendaagse etiquette.

Gewoontegetrouw startten wij met een eucharistieviering om 18u .Ons jaarthema "TALENTEN" kwam meermaals aan bod. Claudine en Nicole zorgden met pastoor Rik Verbeke voor een mooie viering.

Om 19u werd iedereen verwacht in "De Toren" voor het pastabuffet. De geurende pasta kwam ons in de trappenhall reeds tegemoet. In afwachting van alle leden kon je een reportage van de lenteactiviteiten bekijken.Toen iedereen aanwezig was kwam onze voorzitster Carine ons verwelkomen. Ze vestigde onze aandacht op komende activiteiten en onze website.Daarna kon iedereen meermaals aan het heerlijke buffet aanschuiven.

Pot au Feu ,traitteur van dienst maakte vier verschillende pasta's.We konden kiezen uit lasagne,spaghetti bolognaise, tagliatelli alfredo en penne pesto.Verzorgd en warm opgediend zoals het hoort. Het dessert werd gemaakt door het bestuur,ijs met verse aardbeien en slagroom een lekkere afsluiter.

kvlv sint pieters nodigt Francky Malbrancke uit

Omstreeks 21u kwam Franky Malbrancke onze kennis van etiquette wat bijschaven. En ja ,er is wel één en ander veranderd. Zoals bv: ben je meer dan zes maand getrouwd ,dan mag je je niet meer naast je echtgenoot plaatsen aan tafel. Je moet immers nieuwe mensen leren kennen...Met je glas klinken is ook uit den boze. Dit zijn er maar enkele om op te noemen.Wie er bij was zal vast en zeker bijgeleerd en gelachen hebben.Carine,onze voorzitster zal het niet gemakkelijk hebben als Francky langskomt...

Nadien werd er nog wat bijgepraat met een streekbiertje of een wijntje en rond middernacht werd het licht gedoofd.We hebben ervan genoten en kijken alvast uit naar onze volgende activiteiten.