Schoonheid beperkt houdbaar

Hoever wil jij gaan in het beantwoorden aan het schoonheidsideaal? Scheer jij het haar van je benen? Zou je ooit Botox inspuiten?Of misschien plastische chirurgie overwegen?

Samen met Mieke Goris bekeken we volgende
aangrijpende documentaire van Sunny Bergman over het schoonheidsideaal waaraan veel vrouwenwensen te voldoen. Veel vrouwen worden geconfronteerd met een jong, slank en strak schoonheidsideaal en malen er zich zorgen over dat ze niet aan dat ideaal voldoen. Bepaalde studies tonen aan dat slechts 2% tevreden is met zijn uiterlijk en 25 % zelfs plastische chirurgie zou overwegen.Wat kan? Wat is erover? Niet zo gemakkelijk als je bekijkt welke zones zoal kunnen aangepakt worden ! Uw gezicht,uw lichaam tot zelfs uw vagina kan gecorrigeerd worden.Ook in onze regio worden vulvacorrecties uitgevoerd.

Gaat onze media niet te ver?Alles wordt gefotoshopt om er zo ferfect mogelijk uit te zien.Hoe gaan onze kinderen,kleinkinderen hiermee om?
Na het bekijken van deze omstreden en schokkende documentaire, werd er in kleine groepjes aan tafel enkele stellingen besproken.
Algemeen waren we het eens dat in bepaalde gevallen plastische chircurgie verantwoord is en zeker voor de patiënt kan bijdragen tot meer zelfvertrouwen.Er zal nog over gepraat worden!!!