Kerstbloemschikken 4 december

Net voor Sinterklaas werden jullie al uitgenodigd voor het bloemschikken.Dit was de enige mogelijkheid in de agenda van ons druk bezette lesgever.Maar zoals gewoonlijk bedacht Dirk iets origineels en lang houdbaar.Dit jaar was het een stervormig bloemstuk naar keuze afgewerkt in rood of wit vilt.Met 21 deelnemers ,een zéér geslaagde opkomst, gingen we rond de klok van zeven van start.De ster werd uitgesneden uit een isolatieplaat en daarna met oasis bekleed.De rand werd met witte of rode vilt afgewerkt.

Met vier soorten groen en wat ijslandmos werd de oasis gevuld.Toen iedereen hiermee klaar was ging de bar open.Carine liet haar bloemstuk over aan Dirk en naam de taak van barvrouw op zich.Het drankje en de zelfgebakken kaastaart liet zich smaken.

Tijd voor deel 2.Rozen,rozebottels en safariebessen werden keurig verknipt en vonden hun weg tussen het kerstgroen.Enkele vruchten en wat houten sterren zorgden voor een leuke toets.

Voor velen was het bloemstuk nu al af,maar met wat kerstballetjes,metaaldraad en wat poedersneeuw werd het nog wat feestelijker! Dit krijgt zeker een mooi plaatsje in ons interieur of op de feesttafel.Bedankt Magda ,Carine en Dirk Devliegere voor deze geslaagde avond.

Volgend  bloemschikken 8/5/14 (Thema Moederdag)