Enkele maanden geleden begonnen enkele bestuursleden te brainstormen rond een share fair actie.Het idee van Carine ,onze voorzitster,een verwendoos schenken vond iedereen wel een mooie uitdaging.Geef toe een dergelijke actie voor een eerste keer op touw zetten was niet zo gemakkelijk.Stilaan kreeg ons idee meer vorm.Affiches werden gemaakt,contacten gelegd en de flyers werden verdeeld.Maar mate de dag dichterkwam werd iedereen ook wat zenuwachtiger.Zou het aanslaan? Hoeveel deeg moeten we nu eigelijk maken? Wat als niemand reageert?Achteraf bekeken onnodige zorgen want het werd al snel duidelijk dat het een succes ging worden.

Vrijdag 17 oktober stonden alle bestuursleden klaar voor de grote dag.Er waren al voor de start een 50 tal dozen binnengebracht.Geen slecht begin! Zodra de deuren opengingen kwamen mensen opeenvolgend verwendozen brengen.In ruil boden wij hen een tasje koffie en een verse wafel.We hadden ook voor zelfgebakken taart gezorgd wat ook duchtig werd geproefd.José,Liliane en Nicole bleven de hele namiddag continue wafeltjes bakken ,de zaal geurde heerlijk.

Tussendoor kwam Josette,de stichtster van Huize Fotini,eventjes haar verhaal doen.Het werd eventjes stil in de zaal toen ze vertelde hoe ze begon en wat ze tot nu toe al bereikt had.Onze uitdaging  om de kansarmen uit de regio een extraatje aan te bieden was dan ook zeer welkom.Ondertussen bleven de dozen binnenkomen... wie had dat ooit verwacht...Er werd ook door het personeel van Herdershove heel wat binnengebracht,met een container zelfs.Hartelijk dank om ons hierin te steunen.