Sjaals knopen

SJAALS IN DE KNOOP

Op 3 februari hadden wij een workshop sjaaltechnieken. Het dragen van een sjaal is heel persoonlijk. Een sjaal is een sjaal, maar hoe je hem knoopt is wel belangrijk. Je kan er een eenvoudig jasje mee naar een hoger niveau tillen of je figuur wat camoufleren ,of je ogen laten stralen. Klinkt een beetje vreemd misschien maar wij probeerden het uit.

Hilde leerde ons enkele basistechnieken en algauw konden we aan de slag. De stewardess,de cowboy en de halsketting lukten prima. Een das of spiraal was wat meer oefenen. We hielpen elkaar en desnoods kwam Hilde een handje toesteken.

Hilde leerde ons ook een das knopen zodat we onze mannen kunnen bijstaan als het hen niet lukt. Met rechthoekige sjaals leerden we een dubbele lus, een skoebidoe en een vlecht. Iets feestelijker creaties waren de roos en de vlinder.

Na ruim anderhalf uur oefenen  hadden we een tiental knopen onder de knie.Tijd voor wat ontspanning.We bekeken de komende activiteiten met een powerpointpresentatie en daarna trokken de pannenkoeken onze aandacht.Tijdens de koffie werd nog wat bijgepraat en daarna trok iedereen huiswaarts met een perfect geknoopte sjaal.

bron: Sjaal in de knoop Saar Styling ( via Kvlv voordelig te koop)
www.kis-s.be