Bakken zonder oven

Maandagavond kwamen 24 zoetemondjes naar onze bakles.Een bakles die er eigenlijk geen was.Alle receptjes waren heel eenvoudig om maken en een oven was helemaal overbodig.

Deze avond mochten we proeven van karameltaart met banaan,citroen-plattekaastaart,een koekjestaart en tot slot frambozentaart met cava.Bea Muys,lesgeefster van dienst ,toonde stap voor stap de werkwijze.De bakvormen werden telkens bekleed met bakpapier en een cellofaanrandje zodat de taart gemakkelijk uit zijn vorm komt.

De bodems voor de taarten waren meestal geplette koekjes .Alleen de frambozentaart had als bodem verkruimelde meringue,daarboven de frambozen en het geheel overgieten met ei-roommengsel en alles twee uurtjes laten opstijven.Heel geslaagd vonden de zusjes.

De karameltaart met banaan was een speciaaltje maar niet moeilijk en overheerlijk.Eventjes niet aan de lijn denken!

De citoen-plattekaastaart was heel fris en een goed idee voor de zomer.Voor de koekjestaart kwam Veronique een handje toesteken zodat alles wat vlotter liep en we tijdig huiswaarts konden gaan.Thuis zullen uw kleinkinderen hier graag een handje toesteken.Uiteraard werd alles geproefd en het viel zeer in de smaak.Alles werd  hier in taartvorm bereid maar varieer gerust eens met glaasjes of snij in kleine blokjes voor een dessertbord.Proberen maar thuis zou ik zeggen,je mag mij altijd hiervoor uitnodigen...