Bezoek aan de Trienale

Wandeling op 4 mei in avant premiere "Trienale Brugge 2018" met Petra Callewaert.

Het mooie weer,een boeiend thema en 33 enthousiaste deelnemers zorgden voor een voltreffer.Er kwam zelfs een extra gids aan te pas.Thema dit jaar Licquid city of vloeibare stad.Op de burg was men nog volop aan het werk om de creatie van Jaroslaw Kozakiewicz ,two facesmeet, kissing by the water te vervolmaken.Kortom een plaats voor onverwachte ontmoetingen.Vandaar stapten we richting Jan Van Eckplein voor  een blik van de Skyscraper,de blauwe walvis opgebouwd uit afvalmateriaal. Nog volop in opbouw door eerdere transportproblemen maar toch zeer indrukwekkend.

Langs de lange rei ontdekken we Obba,the floting island.Een wandeling op het water,extra ruimte in de stad.De schommels waren verleidelijk en werden dan ook geprobeerd.

We wandelden verder naar het  werk van Renato Nicolodi een drijvende structuur in het water.De kunstenaar wilde zelfs op de foto.De Lanchals van John Powers op het Minneboplein is een vijftien meter hoog werk zorgvuldig opgebouwd uit gestapelde modules.

Nog meer indrukwekkends was aan het Oud Sint Jan.Hier bouwde kunstenaar Peter Van Den driesche zijn Atelier 4. Hoe zullen we leven,wonen en werken als de zeespiegel blijft stijgen.Ervaar de stedelijkheid op het water.We eindigen onze wandeling aan het Minnewater waar we de Minne Flothing School ontdekken.Een mooie avond werd afgerond in een Brugs cafeetje.We zijn het allen eens dit doen we nog eens over en het is zeker een grote troef voor Brugge.