Bezoek aan psychiatrish ziekenhuis

28 februari,de koudste dag van het jaar,we hebben het gevoeld tijdens ons bezoek aan het psychiatrisch ziekenhuis. De 28 leden trokken zich daar niets van aan en kwamen stipt om 14u aan in het imposante neo classistische gebouw.Via de centrale gangen bereikten we de ontvangstruimte.De bewegwijzering was geen overbodige luxe.
Met een powerpointpresentatie werd een duidelijk beeld geschetst over de geschiedenis en de werking van het ziekenhuis.Ruim 500 personeelsleden houden de vier specifieke afdelingen ,waaronder ook een verzorgingstehuis ,op dreef.Naast een ruim aanbod van medische diensten heeft de kliniek ook een eigen hobbyatelier en sportcomplex.

Via de gangen van het verzorgingstehuis bereikten we de tuin. In de oude hoeve is nu de technische dienst gehuisvestigd.In de serre worden er plantjes geteeld voor de moestuin .Ook enkele dieren en zelfs volkstuintjes zijn op het domein aanwezig.Ondanks het grote domein en de nabijheid van het station ,straalt er hier een enorme rust uit.Dit kan de patienten alleen maar ten goede komen.Er komt dit jaar nog een nieuwe fietslus door het domein.

In het creatief centrum waren vele mogelijkheden.Van drukwerk tot knutselen , boetseren en zelf een muziekruimte ontbrak er niet aan.We wandelden daarna verder naar de sportzalen en fitnessruimtes.Tot slot konden we de mooie kapel bewonderen.Daarna kwamen we weer bijeen voor wat napraten met een koffie en versgebakken cake.Een boeiende namiddag waarvoor we Christine hartelijk bedanken.