Op 19 september vertrekken we met een volle bus naar Ardooie.
We bezoeken het bedrijf ARDO, het grootste diepvriesbedrijf in Europa.
Bij aankomst wordt via een powerpoint de werking en de geschiedenis van het bedrijf geschetst.Daarna wordt we uitgedost met beschermkledij en koptelefoon om dan binnen het produktieproces te volgen.Op de band liggen vers geplukte boontjes. Na het wassen worden die machinaal getopt en verder behandeld tot een kant en klaar produkt. Van het land tot in de verpakking ,anderhalf uur! Ongeloofelijk!

We krijgen ook de kans om eens de stock te bekijken in de diepvries -26 graden.Lang zijn we er niet gebleven.Hier nemen we dan afscheid van het familiebedrijf om verder naar Tielt af te reizen.Vlakbij het belfort verpozen we op het terras van "De botermarkt"met een drankje.Met twee gidsen verkennen we Tielt dat toch wel verassend mooie plekjes heeft.In het belfort komen we bekende gezichten tegen en in de kerk bewonderen we de prachtig gedrapeerde preekstoel.Mooi!

Via het domein van de paters bereiken we opnieuw de markt waar we nog genieten van ons avondmaal.Na de steak met frietjes verlaten we Tielt .
Nicole,onze chauffeur van Albion brent ons veilig thuis.