Tweedaagse naar de Eifel, een terugblik.

Kookdemonstratie Wokken

Creatieve bloemenframes

Dinsdagavond kwam Ann Muylle ons enkele bloemenframes presenteren.Verschillende mogelijkheden volgens seizoen.We kozen voor een iets moderne versie met ronde vormen en afgewerkt met chrysanten en orchidee.De basis was bij iedereen verschillend wat dus ook voor vele andere afwerkingen zorgde.Tijdens de pauze werden we nog maar eens verwend door onze voorzitster met een gebakje met hazelnoot.
Je kan je bloemstuk nog wat extra pimpen met kerstversiering.Benieuwd hoe het eruit zag?Geniet meevan de foto's.

De notaris op bezoek

Sedert september 2018 werd het erfrecht gewijzigd.De wet is soepeler geworden en biedt meer keuzes.Ook de zorgvolmacht is een nieuw begrip geworden.Onder ruime belangstelling kwam notaris Virginie Daems een en ander verduidelijken.

Verrassend hip met chrysanten

Oktober ongetwijfeld het seizoen van de chrysanten.Vele varieëteiten en kleuren om de herfst in huis te creeëren.Als basis had lesgeefster Sabine een eigen creatie bedacht.

Benieuwd naar het eindresultaat?

Streetfood

Meals on Weels,snelle hap voor verschillende doeleinden.
Ontdek hier meer over...

Dagreis Ardo/Tielt

Hoe het was bekijk je hier...

Infoavond diabetes

Lees er  hier meer over...

Zomerfeest 2018 met Di Stefano

De eerste vrijdag van juni altijd feest! Deze keer kozen we voor een zomerse breugelmaaltijd.Als animatie hadden we goochelaar DI Stefano uitgenodigd,een zeer goede keuze zo bleek achteraf.

Enkele sfeerbeelden van de avond...

Dagreis naar Colruyt en kasteel van Beloeil

Woensdag 16 mei vertrokken we met een volle bus richting Ghislinghien. Hier is de vestiging van Colruyt "wijn en koffie".In de namiddag trokken we naar het kasteel van Beloeil.

Meer lezen...

Trienale Brugge 2018

Wandeling op 4 mei in avant premiere "Trienale Brugge 2018" met Petra Callewaert.

Het mooie weer,een boeiend thema en 33 enthousiaste deelnemers zorgden voor een voltreffer.Er kwam zelfs een extra gids aan te pas.Thema dit jaar Licquid city of vloeibare stad.Op de burg was men nog volop aan het werk om de creatie van Jaroslaw Kozakiewicz ,two facesmeet, kissing by the water te vervolmaken.Kortom een plaats voor onverwachte ontmoetingen.Vandaar stapten we richting Jan Van Eckplein voor  een blik van de Skyscraper,de blauwe walvis opgebouwd uit afvalmateriaal. Nog volop in opbouw door eerdere transportproblemen maar toch zeer indrukwekkend.

nog meer boeiends...

Bloemschikken bij Maison Fleurie

Op maandag 19 maart organiseerden we terug een workshop bloemschikken. We kozen ervoor om opnieuw op locatie te gaan. Het werd 'Maison fleurie' langs de Gistelse Steenweg te St-Andries.

We werden er heel vriendelijk ontvangen door gastvrouw Veerle. Alles stond al klaar. De tafels, voor iedereen een snoeischaar, mesje, de krans met oasis waar we een prachtige paaskrans van gingen maken, zelfs de schorten waren aanwezig. Wat een luxe!

Na wat deskundige uitleg en demonstratie van Veerle gingen we aan de slag. Toen we halverwege ons stuk waren laste ze een korte pauze in en verwende ons met een stuk taart, koffie, thee of frisdrank. Nog een uurtje later was de krans helemaal af en gingen we trots met ons zelfgemaakt kunstwerk naar huis. Dank aan Veerle om zo'n grote groep in twee uur tijd een gezellige en toffe avond te bezorgen.

Bezoek aan het  psychiatrisch ziekenhuis.

lees het verslag...

Kerstfeest 11 december.

Van een winters spektakel gesproken.Zondag kregen we een voorproefje maar dat was niets met wat maandagmorgen op ons af kwam.Het bestuur deed zijn uiterste best om toch alles kant en klaar te krijgen voor de namiddag.Wat we vreesden werd werkelijkheid ,een tiental mensen gaven forfait wegens te slechte weersomstandigheden.De nieuwsberichten meldden enorme files in het hele land .
Ook onze gastspreker kwam niet ter plaatse.Maar onze voorzitster had een noodplan.

Na de koffie maakten we er met zijn allen een gezellige kwisnamiddag van.We verdeelden ons in groepjes en ieder groep bedacht een originele naam.Zo hadden we kerstroosjes,de madammen en de twaalf billetjes om er maar enkele te noemen.Carine stelde de vragen en Christine hield keurig de stand bij. De Madammen gingen met de spreekwoordelijke trofee lopen.Iedereen was vol lof en vond dit een waardige vervanger voor herhaling vatbaar.

Tot slot werden belegde broodjes opgediend en de kerstkado's uitgedeeld.Dit jaar een  handzeepje met KVLV logo  en detergent ,een idee van Katrien.

Daarna was veilig thuisgeraken de prioriteit.Het witte sneeuwtapijt was een papperige brij geworden....We zullen dit nog lang onthouden.Een dag sneeuw en het hele land in verkeerschaos.

Met de feestdagen in het vooruitzicht kwamen 22 dames ideetjes opdoen.Met twee aperitiefjes,vijf hapjes en nog een dessertje was het een smaakvolle namiddag.Eens proberen:

Kaasgarnaaltruffel (20 stuks)
100 gr gepelde garnalen,150 gr roomkaas natuur(fhiladelphia)
Bieslook,p,z, 50 gr gepelde,gezouten pistachenoten
Hak de garnalen grof en meng met kaas en bieslook.Bijkruiden met peper en zout.Vorm balletjes en wentel ze door de grof gehakte pistachenoten.Serveer als een praline in papieren vormpje.Laat opstijven .